The slightly more sophisticated...

Caset den här veckan handlade om Schweppes marknadskommunikation. Vi kom fram till att "det ska inte vara deppigt som Norrlands Guld", att jag "skulle nog kunna dricka den röda Schweppes utan sprit", att vi vill ha mer fest åt folket, man ska tänka på Schweppes och känna att ja, vi måste nog fixa fest ikväll och även att deras nya slogan inte ska vara "Schweppes - när du inte vill vara dig själv för en stund". I slutet av caset kom vi på hur vi skulle designa marknadsföringen. Vi skulle göra affischer med en gigantisk Schweppes-flaska, en toksnygg drink på sidan och så ett litet recept bredvid, med inspiration från deras vrålheta hemsida så att det inte skulle bli några tvivel om vilken benefit de förmedlar (om du väljer Sverige och lovar att du är 18 år kan du få gå in på drinkrecepten). Vi diskuterade lite om det var okej att ha reklam med ett drinkrecept vid sidan av, det är ju faktiskt inte reklam för alkohol, men jag kom fram till att "om de frågar om våra juridiska kunskaper är de ju störda!". End of discussion.

Gissa vad första frågan var?

Det verkar onekligen som att vi har några störda i gruppen. Eller som att vi skulle behöva läsa lite mer juridik. Då hoppas jag nog på alternativ ett trots allt, har fortfarande trauma efter kryssfrågorna med okänt antal kryss och minuspoäng om man kryssade fel...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0