Det var en gång ett projekt.

Vi satt en dag i Prinsens Galleri. Jag och Phillan höll på med texten i dokumentet. Hon tyckte att vi var Master Minds, jag tänkte föreslå redigerare. Eller är det kanske likställt? Matrix Sisters goes Master Minds. Låter mycket bättre än Matrix Sisters goes Redigerare. Vi höll på med en analys av vår enkät angående matvanor i barnfamiljer. Tack alla ni som tog er tid att svara! Vi lyckades till slut få ihop 114 svar vilket betydde att vi kunde börja analysen.

Som en paus visade de mig en typ herrgård utanför Åre som verkade helt fantastisk. Kommer tyvärr inte ihåg vad den heter. Maten de serverade kom från deras egna marker och allt verkade riktigt mysigt... de visade mig en grillad groda som dock inte såg så aptitlig ut. Och en köttsallad. Den såg grotesk ut. Det stod något om grönsaker som aldrig sett dagens ljus.

Mer analys. Eftersom det såg ut att bli en kvällsvistelse skickade vi iväg Phillan och Calle Kula att köpa pizza och cola medan jag och Lill-Fabriken fortsatte mata på. Det satt riktigt fint! Vi såg ytterligare en märklig gubbe i parken utanför (det brukar krylla av dem kvällstid). Han gick liksom runt med lite matvaror i famnen och försökte se normal ut... men man såg att han letade efter något. Det är det fler som har gjort. Som att det finns någon gömd skatt där eller så. Han smet iväg när han såg att vi iakttog honom.

Vi kände ju längre vi kom att det här kan bli en riktigt bra ny produkt. Vi trodde stenhårt på den. Så mycket att Calle Kula hade, när jag smet iväg på danslektion en timme, skickat iväg ett mail till Saltå Kvarns VD och berättat om konceptet vi kommit fram till, lite om analysen och att vi anser att det här är något som skulle passa deras varumärke riktigt bra. Han sa också att vi gärna (Järna?) kunde komma dit och presentera vår idé. Det är ju inte så att man räknar med svar direkt. Men se! Efter några timmar droppar det in ett svar. "Det låter väldigt intressant. När kan ni komma?" Sjukt kul! Vi får se hur det blir men det vore riktigt roligt att få åka dit och väcka en tanke hos dem i varje fall.

Vi började diskutera vad vi skulle ha för maträtter i våra produkter. Det vi kom fram till var att om någon besserwisser skulle fråga på lektionen så skulle vi säga "Köttsallad som aldrig har fått se dagens ljus." En blandning av det vi läst på den där hemsidan. När vi gick in för att titta på grodan igen kommer vi fram till att det inte är en groda utan en ripa.

Phillan 22.04. ”Menar du att du hellre vill gå hem än att sitta här med mina grodlår?!”

Jag ville gå hem. Vi gick hem.

Varje vecka har bästa presentationen fått pris. Vi lyckades inkassera två flaskor vin (en alkoholfri!) när vi gjorde case om avregleringen av Systembolaget och även en stor chokladask när vi vann bästa projektredovisning. Rätt bra output för en kurs kan tyckas! Han har även en Nöjd Kund Garanti vilket betyder att i hela våra liv får vi maila honom med frågor om analys och marknadsföring. Riktigt bra grej från en riktigt bra kurs! Vi får se när vi har tid att dricka vin och äta choklad... kanske efter tentan. Som jag ska plugga till nu. Hejs!

Kommentarer
Postat av: philippa ahlström

jag kommer vara i prinsens med mina grodlår på måndag :)

2011-03-26 @ 15:54:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0