Grön caviar?

Jag har köpt en ny jacka. Och ja, jag vet att jag har jackor så att det räcker för ett helt liv, men jag kunde bara inte stå emot. Den har en jätterolig luva och så gillar jag verkligen färgen... Färgen ja. Mikiz var här idag och när jag skulle mannekänga jackan för att få bedömning om den var värd att behålla eller inte, tyckte hon det var jätteroligt att jag lagade mat samtidigt iklädd jackan. Därav finns det en bild på den, vilket faktiskt var rätt bra när jag ändå tänkte diskutera färgen. Så titta på den här och säg vad den är för färg.


(Jag ber om ursäkt för att blicken istället dras till mina ofantligt omatchande strumpor.)

Jag skulle nog säga olivgrön. Men nej, nej, nej. Det är inte olivgrön. Det är caviar. Färgen heter caviar. Hur då? undrar jag. Caviar är ju ljus orange-rosa och inte grön. Möjligtvis om man fått med sjögräs, men det tror jag inte sker så ofta att det gröna borde komma med i standardfärgen. Jag skulle kanske kunna sträcka mig till att tänka på rom, som är orange eller svart. Men det här är varken orange eller svart. Så jag förstår inte riktigt vad den gröna tonen kommer ifrån?

Känns ungefär lika random som att min balklänning har färgen Wild Wild. För jag är rätt säker på att det inte var modellen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0