Jag har tappat en tand!

Så himla underligt. För vad jag vet har jag tappat alla mjölktänder för väldigt länge sedan. Men. Rätt så länge har jag haft en liten minitand längst bak i underkäken. Som toppen av ett isberg. Jag har inte fått mina visdomständer än (och för Guds skull stanna där ni är; en är vriden 90 grader fel så om den börjar växa kommer den växa rakt in i tanden framför istället för uppåt och då måste jag operera bort den och leva på soppa i två månader) så har tänkt att det är det översta på en av dem som kommit upp. Får ont ibland, så har tänkt att de är på väg upp fast bara ynka pynka i taget. Den har varit där i ett år minst. Säkert längre. Tänker inte så ofta på den. Men ibland får jag för mig att känna på den med tungan. I förrgår var en sådan dag. Och igår. När jag skulle borsta tänderna ställde jag mig framför spegeln och öppnade gapet så stort jag bara kunde. Såg en liten flisa där längst in. Kände på den. Såg att den gick att vicka på, som att den var lite lös. Va? Då kan det ju inte vara toppen på en visdomstand?

Vickade lite på den och vips så höll jag i den. Den lossnade. Och det var som en liten flisa. Inte alls mycket för världen. Men ändå. Funderade på om det kunde varit något annat som växt fast i mitt tandkött (uuusch) men det var helt klart tandmaterial.

Vad kommer då den ifrån? Håller jag på att transfereras till en haj?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0