En märklig sak hände just.

Jag gick ner till "biblioteket" för att låna en metodbok. Det finns några skåp med kursböcker, och jag vet att den jag ville ha står i skåpet längst in. Det satt två små pojkar vid ett bord framför skåpet (lite lagom trångt med tanke på att det inte finns någon plats för oss att plugga på skolan).
 
Jag (glatt): Hej! Ursäkta, jag ska bara ta en bok här inne...
Glin #1 (flyttar på stolen och muttrar samtidigt): Igen? Det var ju lite otaktiskt...
 
Jag trodde förstås att han menade att de hade satt sig lite otaktiskt precis framför skåpet.
 
Glin #2 till Glin #1: Men det här är väl en annan?
 
Båda kollar på mig.
 
Jag: Menar du mig?! Nej, jag har inte varit här förut. 
Glin #1: Öh... nähä. Jag trodde det var du. 
Jag (kan inte låta bli): Men Gud vad drygt sagt av dig om det hade varit jag!
Glin#1: ...ja...
Glin #1 (blir plötsligt väldigt intresserad av att kolla in i skåpet): Vad finns det för böcker där inne egentligen? Vad onödigt att man köpte managementboken när den finns här.
Jag: Ja minsann. Där är min! Om jag bara får komma åt och ta den här lovar jag att inte komma tillbaka och störa dig mer. Tack! Hejdå!
 
Det är säkert såna som han som brär på skolans negativa rykte. Tyckte allt att han kunde få veta att han var en otrevlig person. Har lite svårt för såna, om de är det i onödan. Och om man bara måste vara dryg, kan man väl för faan se till att det var samma person innan man häver ut sig något sådant där. 
 
Inte för att jag tog illa upp. Tyckte mest synd om den lilla kraken som inte vet hur man beter sig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0