Årets första snölykta!

Även om vissa måste vara viktigpettrar och hävda att det inte är en lykta om det inte är ett tänt ljus i, så hävdar jag att vi gjorde årets första snölykta i helgen. I Östersund! Jag och Mikiz var ÄNTLIGEN och hälsade på Limpan i hennes fina lya, får jag säga för egen del. Jag har inte varit där tidigare men nu så! Det var supermysigt. Även om alla har väldigt bestämde åsikter till exempel i köket. Vi lyssnade på julmusik, bakade chokladtårta med hjälp av Linns känsla, tog långpromenad, gick ut vid midnatt på lördagen när vi såg att det snöade, åt morotsoppa och bakade bröd. Hade 75-årskalas eftersom alla fyller 25 i år. Det var dock inte så trovärdigt eftersom vi hade silverkulor på tårtan. De är verkligen jättehårda att tugga på.
 
Vi var på Boda Borg i 5,5 timmar och samlade på oss blåmärken (osynliga för mig eftersom jag i princip inte kan bli blå, det gör bara ont utan bevis). Pratade och hade det mysigt. Jag började intala mig själv att jag vill bo i en mindre stad än Stockholm utan att komma fram till om jag menade det eller inte. Började längta efter snö och vinter. Kan vara för att jag vet att jag får åka till sommaren i januari, vem vet. Men ändå. Det var mysigt med snöfall och frisk luft.
 
Fröken flyttar ju till Verbier snart men vi ska allt hinna ses en gång till innan hon åker dit och jag till Aussie!
 
 
 
 
 
Mjukost någon?
 
Symbolisk ketchup i Östersund.
 
 
Det går inte att rotera men jag vill ha med de här två godingarna ändå!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0