Bli en doktor?

Jag var på möte med en av mina idoler inom marknadsföringen igår - herr Söderlund. Med en jobbgrej. Eftersom jag håller på med marketing research får jag göra en hel del coola grejer (om man är research-nörd tycker man att det är coolt åtminstone!) och gillar att diskutera mina findings med dem som har stenkoll på området. De tycker nog också att det är kul, eftersom jag får komma tillbaka. Och det är klart, marknadsföring och marknadsundersökningar i mobilen är ju helt nytt, spännande och suveränt! Så jag förstår dem. Det roliga när man träffar andra nördar på området är att man på något sätt triggar upp varandra i engagemang tills man inser att man skulle kunna göra hur mycket häftiga grejer som helst baserat på det man hittat. 
 
Det gick så långt att han föreslog att jag skulle göra en forskningsstudie på det hela, antingen någon mindre artikel som man kan få publicerad någonstans eller att jag skulle börja doktorera där. På Handels. Center for Consumer Marketing. Galet. På ett sätt - hur coolt är inte det! De är ju riktigt grymma på marknadsföring, och att han ens tar upp diskussionen med mig är förstås väldigt smickrande. Skönt att någon man ser upp till tycker man är vass liksom. På ett annat sätt - jag är ju precis snart klar, ska jag stanna på där för evigt? Nej. Jag har verkligen längtat efter den dagen jag kan gå ut ur stora porten för sista gången och aldrig måste behöva komma tillbaka om jag inte vill.  
 
Fast det är klart, någon gång kanske jag vill tillbaka. Och då är det okej. När man fått lite distans till det hela. Vi får se. Jag gick i varje fall med på att ta en lunch så att han kan få berätta hur det är att forska. 
 
Man ska aldrig säga aldrig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0