Hasse och Tage har lagt ett ägg!

Det är ju helt klart en mening jag aldrig trodde att jag skulle uttala. Men det är lika sant som det var sagt.

Mammas papegojor har alltså lagt ett ägg i hörnet bakom buren. Men förstagångsföräldrar som de är verkar de inte fatta att de ska ta hand om ägget. Inte så konstigt med tanke p att Hasse misstänktes vara utvecklingsstörd och skickades på camp. Men mamma ska byta ut det mot ett marmorägg, för hon vill inte ha några fler fåglar. De märker förmodligen inget.

Jag går som bekant inte ihop med dessa fåglar. De är tråkiga, fattar ingenting, och sjukt otrevliga. Ungefär som pendeltågsfolket på eftermiddagen. Det var nog just därför som pappa hade sagt till mamma "vi föder upp den och ger den till Sara".

Tack pappa. Jag älskar dig också.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0