Identitetskris runt hörnet?

Jag har fruktat den här dagen länge. Dagen då jag tror att mitt inskrivningsnummer faktiskt är mitt riktiga personnummer. Efter 4,5 år dök den skrämmande nog upp.
 
Jag blev faktiskt lite chockad, även om jag inte blev förvånad. Sedan dagen du skrivs in har du bara en identitet: ditt inskrivningsnummer. Allt annat raderas. Är oviktigt. Irrelevant. 
 
Så frågan är - vad kommer hända när jag blir klar, tar examen och inte längre är 21499? Kan bli en värre form av identitetskris faktiskt. Tur att ingen annan lär få det inskrivningsnumret på några hundra år i varje fall... då hade någon form av svartsjuka och rivalitet kunnat uppstå.
 
Skönt att man inte blir hjärntvättad på min skola i varje fall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0